Penjawat Awam Samsung Belajar Forex




Penjawat Awam Samsung Belajar ForexRumusan untuk syarat-syarat sambung belajar sepenuh masa Sokongan. Pegawai kumpulan sokongan hanya diberikan kemudahan sambung belajar pada peringkat sijil, diploma dan ijazah pertama sahaja dan tidak diberikan kemudahan cuti belajar bergaji penuh. PampP. Pegawai kumpulan PampP diberikan kemudahan cuti belajar bergaji penuh dengan biasiswa. Cuti Belajar Bergaji Penuh (CBBP) Cuti yang diluluskan oleh pihak berkuasa melulus kepada seseorang pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana dalam tempoh tersebut pegawai dibayar gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan mengikut syarat dan peraturan yang ditetapkan sama ada dengan atau Tanpa Biasiswa. Syarat-syarat Pemberian (untuk PampP shj) 1) Berkhidmat secara tetap 2) Disahkan dalam skim perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan 4) (LNPT) sekurang-kurangnya 85 peratus bagi tempoh genap tiga (3) tahun kalendar berturut - turut 5) Diperakukan oleh Ketua PerkhidmatanJabatan (Painel Pembangunan Sumber Manusia), mengikut yang mana berkenaan 6) B erumur tidak melebihi 46 tahun untuk peringkat Sarjana dan tidak melebihi 44 tahun untuk peringkat Doktor Falsafah (Ph. D) (Kursus Jangka Panjang) pada Tarikh tutup permohonan, tarikh memulakan pengajian atau satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 7) Berumur tidak melebihi 46 tahun untuk Kursus Jangka Sederhana pada tarikh tutup permohonan, tarikh memulakan pengajian atau satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 8) Telah mendapat Tempat di universitiinstitusi untuk mengikuti kursus yang diluluskan 9) B ebas daripada sebarang pertuduhan dan tindakan tatater 10 ) Telah mengisytiharkan harta dan 11) Pegawai bukan merupakan Peminjam Tegar Pinjamanpeminjam yang disenaraihitamkan oleh JPA atau badan-badan pinjaman Kerajaan yang lain. CUTI BELAJAR SEPARUH GAJI (CBSG) Cuti yang diluluskan oleh pihak berkuasa melulus kepada seseorang pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana dalam tempoh tersebut, pegawai dibayar gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan atas kadar separuh mengikut syarat dan peraturan yang ditetapkan Sama ada dengan atau tanpa biasiswa. 1) Berkhidmat secara tetap 2) Disahkan dalam skim perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan 4) (LNPT) sekurang-kurang 85 peratus bagi tempoh sekurang-kurangnya genap tiga (3) tahun kalendar berturut-turut 5) Diperakukan oleh Ketua Perkhidmatan Jabatan (Painel Pembangunan Sumber Manusia), mengikut yang mana berkenaan 6) Berumur tidak melebihi 45 tahun pada tarikh tutup permohonan, tarikh memulakan pengajian atau satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 7) Telah mendapat tempat di universiti institusi untuk mengikuti kursus Yang diluluskan 8) Mengikuti kursus yang diiktiraf oleh Kerajaan 9) Mempunyai keupayaan membiayai perbelanjaan yang berkaitan dengan kursus yang akan diikuti 10) Mendapat kelulusan penangguhan bayaran hutang dengan Kerajaan sekiranya ada sebagaimana Surat 11) Pekeliling Perbendaharaan Bilangan 11 Tahun 2005 12) Bebas daripada sebarang pertuduhan Dan Tindakan tatater 13) Telah mengisytiharkan harta dan 14) Pegawai bukan merupakan Peminjam Tegar Pinjaman peminjam yang disenaraihitamkan oleh JPA atau badan-badan pinjaman Kerajaan yang lain. CUTI BELAJAR TANPA GAJI (CBTG) Cuti yang diluluskan por pihak berkuasa melulus kepada seseorang pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana dalam tempoh tersebut, pegawai tidak dibayar gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan mengikut syarat dan peraturan yang ditetapkan sama ada Dengan atau tanpa biasiswa. 1) Berkhidmat secara tetap 2) Disahkan dalam skim perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) sekurang-kurang 85 peratus bagi tempoh sekurang - kurangnya genap dua (2) tahun kalendar berturut-turut 4) Diperakukan oleh Ketua Perkhidmatan Jabatan (Painel Pembangunan Sumber Manusia), mengikut yang mana berkenaan 5) Berumur tidak melebihi 45 tahun bagi pengajian di peringkat Sijil, Diploma de Ijazah Pertama, 46 tahun bagi pengajian di peringkat Sarjana dan 44 tahun bagi pengajian di peringkat Ph. D pada tarikh tutup Permohonan, tarikh memulakan pengajian atau satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 6) Telah mendapat tempat di universiti institusi pengajian 7) Mengikuti kursus yang diiktiraf oleh Kerajaan 8) Mempunyai keupayaan membiayai perbelanjaan yang berkaitan dengan kursus yang akan diikuti 9) Mendapat kelulusan penangguhan Bayaran hutang dengan Kerajaan sekiranya ada sebagaimana Pekeliling Perbendaharaan Bilangan 11 Tahun 2005 10) Bebas daripada sebarang pertuduhan dan tindakan tatatertib 11) Telah mengisytiharkan harta dan 12) Pegawai bukan merupakan Peminjam Tegar Pinjaman peminjam yang disenaraihitamkan oleh JPA atau badan-badan pinjaman Kerajaan yang lain. Untuk maklumat lebih lanjut. tengok sendiri pekeliling JPA: Bila dah lama bebenor keje. Hampir 15 tahun selepas tamat pengajian Diploma. Tetiba hati nie rasa macam nak sambung belajaq pulak. Semua nya gegara keluarnya tawaran sambung belajar peringkat Ijazah Untuk Penjawat Awam yang telah lama bekerja. Siap ada program untuk warga emas lagi. Tengah berfikiran nie. Kalau diri masih bujang. Memman YY tak fikir banyak dah. Memand aplica jer terus. Agora, status isteri dan ibu macam payah lah sikit. Sebab banyak benda nak fikir. Bila citer dengan En. Abah pun dia macam payah jer nak lepaskan. Tawaran nie adalah belajar sepenuh masa. 8 semestre KM USM. Mau tak berat hati nak lepaskan. Sayang jugak ngan bini dia nie. Hahahhahaha. Tawaran adalah untuk Pengajian Ijazah Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan (Kepujian) e Ijazah Sarjana Muda Kerja Sosial (Kepujian) bagi sidang Akademik 2015 2016. Tarikh tutup permohonan 6 de abril de 2015. Pendidikan sepanjang hayat punia. Giller menarik. Jangan ingat warga emas tak leh nak sambung belajaq. Kalau korang cukup syarat. Meh lah aplique sambung belajaq. Programa Sahut Cabaran Konsep Pendidikan Sepanjang Hayat dalam meningkatkan kualiti pendidikan negara.